Vi graver og bliver snavsede...

I Åhaven er vi ude og lege hver dag. Vi er både på ture ude af huset og så nyder vi vores store, snavsede, hullede, fantastiske legeplads hver dag. Legepladsen bærer nemlig tydeligt præg af, at ”hér må der leges!”. Vi voksne har ikke lavet mange regler, men vi ser børnenes nysgerrighed og fantasi som udtryk for god udvikling og trivsel for barnet. Det er så vigtigt, at vi kan lege og eksperimentere for at udvikle os.

Derfor er det for eksempel efterhånden blevet en legeplads med mange store og små huller - det er altid populært at grave huller, hælde vand i og lave vandkanaler lige dér, hvor den store vandpyt ligger ved siden af. Måske er det midt på legepladsen, at vi kan grave gamle rør ned eller måske er det henne ved den store sten, vi kan finde insekter, orme og biller. Og - måske kan gryderne i dag lige bruges til balancebane.

Og så kører vi også på cykler og mooncars hver dag!

Barn kører på gocart